Mi vár ránk 2018-ban?

A tipográfia határozottan erős lendületet adott vizuális világunknak. Majdnem neo-svájci stílusban számos nagy márka is elhagyta régóta formált egyedi arculatának nagy részét, és egyszerűsített sans-serif konstrukciókkal operál.

Figyeljük meg az egyszerű geometrikus formák előretörését! A tiszta geometria ma már sokkal szembeötlőbb, mint a logók egyedi grafikai elemei. Ha közelebbről megvizsgáljuk, a kör még soha nem volt központibb elem a tervezésnél. Egyre több vállalat tűzi zászlajára önállóan, vagy tervezőit követve, az egyszerűséget. Fogyasztóként arra következtethetünk, hogy egy egyszerű logó olyan céget takar, amelynek termékei vagy szolgáltatásai egyszerűek és magukért beszélnek.
Bármi legyen az oka a változásnak, ez az irányzat valószínűleg segíteni fog a cégeknek abban, hogy áttörjenek valamilyen vizuális zűrzavart, legalábbis egyelőre.

A Google, vagy a Lenovo olyan betűtípusokat cserélt le, amelyek egyedi sajátosságokkal rendelkeztek – talpak, színátmenetek, dőlt betűk – nagyon egyszerű, sans-serif betűkre.
És mivel a brand nem vákuumban él, ezt a folyamatot nem csak a logókban, de a tágabb tervezési környezetben is látni fogjuk.

Mi történt?

Vegyük például az üzenetek újfajta kommunikációját, az emojik használatát. Mivel az emojik azok a szimbólumok, amelyeket nyelvtől függelenül megértünk, ha a logótervezők  erre szimbolikára alapoznak, fontos, hogy megvizsgálják, hogy mit gondolnak az emberek ezekkel kapcsolatban.

Számos általánosan elterjedt univerzális szimbólum és ikon létezik – pl. a tárcsázós  telefon, habár az emberek többsége nem használta évtizedek óta. Tervezőként olyan szimbólumokra és klisékre kell támaszkodnunk, amelyeket a nyilvánosság ért.

Ahogy ez a tendencia előrehalad, biztos hogy például az, aki a dolgok internetéhez kapcsolódik, jobban meg fogja érteni az ikonokat és a logókat, mint azok, akik kevésbé használják ezt a technológiát.

Ami az emojikat illeti, lehet szereti és használni őket, vagy gyűlölni és teljesen elhagyni.

A modern világ túlnyomó többsége látszólag kedveli, és használja őket gyakran összetett üzenetek és érzések közvetítésére is.

Kérdés, hogy ezeket a grafikákat nyelvnek tekinthetjük-e. Néhány tudós nagyon komolyan veszi a kommunikációnak ezt a formáját, – ezzel kapcsolatban már több kutatás is napvilágot látott – és önálló nyelvként kezeli.

Mit tartogat a jövő az ikonok és az emojik számára? Az emberek vagy unalmasnak érzik ugyanazokat az figurákat, szíveket, stb. a kommunikációra, és új formákat igényelnek majd, vagy elfelejtik ezt az egész trendet. Ha a előbbi, hogy fognak kinézni a jövőbeli ikonok és logók? Ha az utóbbi, mi fogja helyettesíteni a most használt szimbólumokat?

Bár ez a folyamat nem egyik pillanatról a másikra zajlik majd, kíváncsian várjuk, mit hoz ez az év.

Munkánkról

Több mint két évtizede dolgozunk jelekkel, ábrákkal, szöveggel, képekkel. Ez alatt az idő alatt a vizuális kultúra teljesen megváltozott. Egyre hangsúlyosabb a vizuális jel, és kevesebb a szöveg.

Freelance Fly Event

Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi architecto bete vitae.

Kezdjük el a Munkát!

BESZÉLGESSÜNK KÖTÖTTSÉGEK NÉLKÜL!

MIT akarunk, KINEK akarjuk,  HOGYAN akarjuk?
Persze egy extra jó terméket, mindenkinek, azonnal.
Azért ezt jobb ha átbeszéljük…